Care este diferența dintre activitate fizică și exerciții fizice?

Ce ai făcut în ultimele 24 de ore? Ce faci într-o zi obișnuită a săptămânii care durează 24 de ore? Luați în considerare cum petreceți de obicei acele 24 de ore când le împărțiți pe o perioadă scurtă. Ce număr de ore ai dormit? Cât timp ai stat jos, inclusiv timpul petrecut la volan, mâncând sau altfel? Cât timp ți-a luat să te muți?

Luați în considerare timpul de mișcare cu mai multă atenție după ce ați terminat exercițiul de autoreflecție de 24 de ore. Ce fel de mișcare ai făcut? Cât de deliberată și cât de puternică a fost acea mișcare?

Americanii au auzit adesea în ultimele decenii că a face cel puțin 30 de minute de mișcare în fiecare zi este necesar pentru o sănătate optimă. Cele mai recente studii, totuși, ridică posibilitatea ca timpul pe care îl petrecem stând așezat să fie la fel de important ca și timpul pe care îl petrecem făcând mișcare. Un nou termen, „cartofi de canapea activi”, a fost dezvoltat pentru a caracteriza persoanele care fac exerciții fizice, dar își petrec cea mai mare parte a zilei stând nemișcați.

Un cartofi de canapea activ este cineva care își petrece cea mai mare parte a zilei stând uitându-se la televizor, dar face în mod obișnuit un efort pentru a face 30 de minute de mișcare în majoritatea zilelor. Termenul „cartofi de canapea” este folosit în mod obișnuit pentru a descrie o persoană leneșă care preferă să nu facă nimic decât să se stea în jur și să se uite la televizor. Cartoful de canapea activ nu este în mod inerent leneș; în schimb, își petrec cea mai mare parte din timpul liber (inclusiv locul de muncă și naveta) stând jos. Cu alte cuvinte, cu excepția celor 30 de minute de exerciții zilnice, ei petrec cea mai mare parte a zilei practic inactivi fizic. Chiar dacă exercițiul timp de 30 de minute pe zi este fără îndoială sănătos și benefic, restul zilei prezintă riscuri grave pentru sănătate. Inactivitatea fizică este în prezent a patra cea mai importantă cauză de deces la nivel mondial, conform Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), care a clasificat-o și ca factor de risc pentru dezvoltarea bolilor cronice.

Deci, cum putem face distincția între activitate fizică și exerciții fizice? Și este importantă distincția? Următoarele definiții ar trebui să ajute să simplifice lucrurile:

Activitatea fizică este o mișcare pe care o execută mușchii scheletici și care utilizează energie. Cu alte cuvinte, orice mișcare făcută de o persoană este activitate fizică.

Totuși, exercițiul este o activitate deliberată, repetitivă, organizată, făcută intenționat pentru a îmbunătăți sau menține starea fizică. Activitatea fizică are o subcategorie numită exercițiu.

Există dovezi puternice din cercetări că TOATE formele de activitate fizică beneficiază de sănătatea generală și bunăstarea. Cele cinci componente distincte ale fitnessului fizic care pot fi îmbunătățite prin exerciții fizice:

  • – Condiționarea cardiorespiratorie
  • Forța și fitnessul muscular
  • Rezistență și rezistență musculară
  • Exercițiu de flexibilitate
  • -Sistemele majore ale corpului

Semnificația activității fizice de zi cu zi ȘI a exercițiilor programate este ilustrată vizual în această imagine de la Institutul American de Cercetare a Cancerului (despre indicatorii de cancer). Aici, verdele denota practica deliberata, in timp ce galbenul denota activitate fizica regulata.