De ce ai nevoie de mai multă distracție în viața ta

Este important să rețineți că ceea ce este distractiv pentru dvs. s-ar putea să nu fie distractiv pentru altcineva. Prin urmare, distracția poate fi dificil de investigat folosind metode științifice standardizate. Ca atare, concluziile științifice despre beneficiile distracției provin din observații subiective și studii mai puțin riguroase. Cu toate acestea, există suficiente studii care se leagă indirect de conceptul de distracție și joc, încât să se poată face un caz în care să avem nevoie de mai multă distracție.

Iată cinci motive pentru care știința sugerează că ar trebui să te distrezi mai mult:

A te distra mai mult îți îmbunătățește relațiile, atât la locul de muncă, cât și în viață Cercetările arată că atunci când ne distram cu alții, aceste experiențe au un efect pozitiv asupra construirii încrederii și dezvoltării comunicării. Distracția ne oferă posibilitatea de a ne conecta și de a fi creativi. Când râdem împreună, acesta trimite un mesaj non-verbal extern care spune: „Suntem la fel, împărtășim valori” (Everett, 2011). De asemenea, ne poate face să arătăm mai vulnerabili, dar în același timp abordabili și prietenoși, ceea ce ne poate ajuta să construim conexiuni și legături. Dr. John și Julie Gottmann, experți în relații de la Seattle’s Gottman Research Institute, au studiat cuplurile fericite și nefericite (și tiparele lor de comportament) într-un mod sistematic. Au descoperit că cuplurile care sunt fericite știu să se distreze împreună. Se pare că atunci când avem capacitatea de a crea și de a participa la acte de umor și afecțiune, abilitățile noastre de soluționare a conflictelor se îmbunătățesc, de asemenea.

Studiile arată că activitățile distractive la locul de muncă ne pot îmbunătăți relațiile cu colegii de muncă. Aceste legături puternice dezvoltate cu colegii noștri au fost legate de performanțe și productivitate îmbunătățite (Kansal, Puja și Maheshwari, 2012).

Distracția ne face mai deștepți

Potrivit științei, o modalitate de a ne îmbunătăți memoria și concentrarea este să ne distrăm mai mult. Parțial, acest lucru are legătură cu reducerea stresului care se întâmplă atunci când ne angajăm în ceva de care ne bucurăm. Cu toate acestea, beneficiile activităților distractive par să se extindă mai mult decât atât. Studiul cohortei britanice – un studiu care a urmărit 17.000 de oameni născuți în 1970 – a constatat că cititul pentru distracție ne îmbunătățește abilitățile lingvistice și, mai surprinzător, și competența noastră în matematică. Se pare că activitățile distractive care ne introduc în idei și concepte noi favorizează învățarea auto-direcționată. Recompensele pe care le obținem din aceste experiențe s-ar putea extinde dincolo de beneficiile evidente. Oamenii de știință explorează acum, de asemenea, dacă citirea pentru distracție ne poate proteja și împotriva declinului cognitiv pe măsură ce îmbătrânim.

Distracția reduce stresul

Probabil că nu aveți nevoie de știință pentru a ști deja acest lucru în mod inerent: angajarea în activități plăcute poate fi un antidot deosebit de puternic la stres. În mai multe studii s-a recunoscut că râsul spontan are un efect de reducere a stresului care ne ajută să facem față mai bine stresului. Potrivit unui studiu, indivizii care au râs mai puțin au avut mai multe emoții negative în comparație cu cei care au râs mai mult. În contrast, cei care au râs mai mult au arătat mai puține sentimente negative chiar și atunci când situațiile stresante au crescut (Kuiper și Martin, 1998). Interesant este că același studiu a constatat că nu există nicio corelație între a avea un bun simț al umorului și a afișa emoții mai puternice sau mai intense. Ca atare, programele de râs terapeutic sunt acum dezvoltate și evaluate și sunt uneori oferite ca tratamente pentru depresie, stres și anxietate (Kim și colab., 2015). Se pare că există un anumit adevăr în zicala „râsul este cel mai bun medicament”.