Rutine simple pentru o mai bună sănătate și fericire

În ultimii zece ani, fericirea a câștigat popularitate ca subiect de studiu, iar colegiile oferă acum cursuri întregi. Profesor de psihologie și științe cognitive Laurie Santos este o autoritate mondială în știința fericirii și predă un curs de top la Yale. Ea a produs idei despre cum ne putem ridica nivelul fericirii pe baza studiilor ei științifice. Iată cinci strategii ușoare pentru a ne îmbunătăți fericirea și sănătatea.

Notă trei lucruri în fiecare zi pentru care ești recunoscător.

Scrierea a trei lucruri frumoase despre ziua ta te va ajuta să îți redresezi creierul pentru a simți mai multă recunoștință, ceea ce te va face mai fericit, susține Santos. Acest exercițiu poate îmbunătăți gradul de conștientizare și poate face mai ușor să vă amintiți să finalizați în fiecare zi dacă îl combinați cu un alt obicei, cum ar fi spălatul pe dinți. Poți să te concentrezi pe aspectele pozitive din viața ta, mai degrabă decât pe lucrurile pe care le poți simți că lipsesc, devenind mai conștient de lucrurile pentru care ești recunoscător, chiar și de lucruri mărunte precum ceașca ta de cafea de dimineață sau un apel de la un prieten.

Fă o mișcare

Persoanele care se angajează în activitate fizică chiar și pentru perioade scurte (150 de minute sau mai puțin) pe săptămână au un risc mai mic de a dezvolta depresie. Și există nenumărate moduri de a-ți umple ziua cu activități. De exemplu, plimbați-vă câinele sau vizitați un loc de joacă pentru a vă juca cu echipamentul. În același timp, urmăriți emisiunea preferată și practicați exerciții de mobilitate. Luați orice scări pe care le puteți găsi. Lucrați în grădină sau faceți o baie pe îndelete într-un lac. Cheia este să începeți să vă mișcați cât mai curând posibil, oriunde v-ați afla.

Deconectați-vă și petreceți timp în natură

„Aproape totul va funcționa din nou dacă îl deconectați pentru câteva minute, inclusiv dumneavoastră”, a notat autoarea Anne Lamott. Este esențial să luați pauze de la tehnologie, mai ales dacă primiți frecvent notificări și sunteți stresat la locul de muncă. Și cel mai bine ar fi să te deconectezi afară. Profesorul și psihologul cognitiv David Strayer a studiat strategiile bazate pe creier pentru recuperare mentală și consideră că a fi în natură este crucial pentru îmbunătățirea stării de spirit și reducerea stresului. De exemplu, un studiu asupra persoanelor care se plimbă printr-un mediu verde urban a arătat că creierul participanților a afișat niveluri reduse de entuziasm, implicare și iritare. Ieși afară fără nicio tehnologie. Din nou, opțiunile sunt nelimitate. Traversează o grădină. Fa o plimbare. Urcă pe un teren stâncos. Alerga prin iarbă desculț. Închiriază un caiac. Permite naturii și beneficiile ei calmante să te cuprindă în timp ce asculți și înțelegi totul.

Oferiți pentru alții

Potrivit lui Santos, a face fapte bune ne face mai fericiți, iar oferirea timpului tău voluntar pentru a-i ajuta pe alții este o metodă frumoasă de a-ți ridica nivelul fericirii. Santos spune: „A investi timp și bani în noi înșine nu este la fel de mulțumitor ca a investi timp și bani în alți oameni. „Cei care donează mai des sunt probabil să fie mai fericiți în general decât cei care nu fac”. reflectați asupra preocupărilor sau cauzelor care vă atrag și stabiliți ce acțiuni directe puteți întreprinde pentru a ajuta. Altruismul pur, genul pe care doriți să îl faceți mai degrabă decât să vă simțiți forțat, are efecte de lungă durată asupra nivelurilor de fericire. Ați fi dispus să oferiți-vă să duceți pe cineva care face cumpărături în casă sau să aduceți cina unui proaspăt părinte? Luați în considerare creșterea plantelor perene pentru albine și fluturi dacă prețuiți natura. Trimiteți o carte preferată unui prieten. Aduceți coșurile de gunoi de la vecinul dvs. Dăruiește pe cineva care are nevoie este un card plin de încurajare sau lucrați ca voluntar pentru organizația de caritate preferată. A ajuta pe alții este o bună utilizare a timpului.

Meditați

Accentul pus pe realizarea cât mai mult posibil pătrunde în viața modernă și crește stresul și anxietatea. Respirația poate fi folosită în timpul meditației pentru a ajuta la calmarea sistemului nervos. Când respiri corect, nervul vag este stimulat de diafragmă, care ajută la conexiunea cu sistemul nervos parasimpatic. Procesele creierului tău se pot schimba în doar 10 minute în fiecare zi. Deși începerea unei practici de meditație poate fi dificilă, iată câteva sugestii pentru a începe: înainte de a vă verifica telefonul pentru e-mailuri sau mesaje, începeți-vă ziua în tăcere. Găsiți un scaun confortabil sau o zonă senină în care să vă puteți opri și să vă concentrați asupra respirației. Timp de zece minute, închideți ochii și numărați respirațiile. În plus, există o mulțime de aplicații utile care vă pot ajuta cu practica de meditație și sunt utile în special pentru începători. Chiar dacă stăpânirea meditației necesită antrenament și disciplină, nu este nevoie de mult timp și nu trebuie să o efectuați exact pentru a obține avantaje.